Miért kell fizetni a tippekért?

Rengeteg sportfogadással foglalkozó oldalon olvasom olyan emberek kommentjeit, akik felháborodottan kérdezik, hogy mégis minek kell pénzt kérni a tippekért, ha olyan tutik és csak nyerni lehet velük. Érdekes jelenség ez, amely többnyire itthon jellemző, hiszen más országokban gond nélkül elfogadja az emberek többsége ezt a tényt, anélkül, hogy egyből nekiesne az oldalnak és elkezdené ócsárolni. Ami viszont talán még érdekesebb, hogy nem láttam még egy olyan választ sem, amely igaz is lett volna és emellett pedig ésszerű okokat sorolt volna fel az adott oldal tulajdonosa. Úgy látszik az ilyen kérdésekre nem tudják megadni a megfelelő választ, hiszen nincsenek felkészülve rájuk. Nem tudják megfogalmazni az érveiket, mert ténylegesen nincs is nekik, ők csupán azért indították el a fizetős szolgáltatást, mert ezt látták a hazai piacon és valójában még sosem gondoltak bele ebbe az egészbe mélyebben. Ebben a bejegyzésben tehát arra gondoltam, hogy vegyük sorra azokat az okokat, amelyek miatt szükséges a fizetős szolgáltatás elindítása egy sportfogadási tanácsadó oldalnak.
1. Sok rááldozott munka/idő
A legalapvetőbb és racionálisan is jól átgondolt érv az az, hogy az oldal készítője sokat dolgozik magának a "márkának" a felépítésével. Az elején megtervezi vagy megtervezteti a logót, Facebook oldalt indít majd ezt is elkezdi hirdetni, hogy minél több emberhez eljusson. Ezután talán elkezd egy weboldalt szerkeszteni, statisztikát vezet, kérdésekre válaszol, és még sorolhatnám, hogy miket csinál nap, mint nap, amelyek elsőre kevésnek tűnhetnek, de valójában a szabadidejük nagy részét ez teszi ki, ha ténylegesen komolyan gondolják az oldal működtetését. Ezek után gondolj csak bele: te dolgoznál ingyen bármilyen munkahelyen? Valószínűleg, még ha élvezed csinálni az adott munkát, akkor sem! A hasonló szolgáltatásoknál, mint például pénzügyi tanácsadók vagy brókercégek esetében sem mondható el, hogy ingyen dolgoznának csak azért mert ők képesek jó értékpapírokba fektetni vagy mert tudják, hogy hogyan kell bánni a pénzzel és hogyan kell spórolni.
2. Odds esések
Amennyiben egy sportfogadással foglalkozó oldal elért egy olyan szintet, amikor már több ember követi és ezek közül jónéhányan meg is fogadják a kiküldött tippek nagyrészét kisebb-nagyobb összegekkel, akkor bekövetkezhet egy mindenki által jól ismert jelenség: az oddsok vagy lineok csökkenése. Jól tudjuk már, hogy a sportfogadó irodák elsősorban a statisztikai adatok illetve a médiában közzétett információk alapján szabják meg a nyitó oddsot. Ezt követően azonban, ha nagyobb mennyiségű tipp érkezik be egy adott opcióra, akkor elkezdik csökkenteni a kimenetel szorzóját, hogy a következő fogadásokban már ne legyen akkora érték. Egy sportfogadással foglalkozó oldal, ha beküld egy kisligás tippet egy olyan csoportba, ahol több száz ember azonnal meg is fogadja ezt az opciót, akkor a szorzó szét fog esni teljesen és nem lesz fogadható akár már 1 perc után sem. Ezzel ellentétben, ha korlátozza a tagok számát és a több száz ember helyett csak mondjuk 20-30 előfizetőről beszélünk, akiknek egy része amúgy sem tud azonnal regálni, akkor esélyesebb, hogy az odds elérhető lesz még legalább 5-10 percig.
3. Fix bevétel
A sportfogadásban a profit ingadozása miatt könnyedén előfordulhatnak olyan hónapok, amelyek esetében nem sikerül profitot termelni. Ilyenkor -ha más bevételi forrása nincs az oldal készítőjének- nem jut egy hónapban semmiféle extra jövedelemhez, ami nyilvánvalóan nem vezethet semmilyen jóra. Amennyiben pedig van más bevételi forrása, akkor, az amúgy is limitált szabadidejét, áldozza erre a tevékenységre, amelyből ismételten az következik, hogy nem éri meg ingyenesen végeznie ezt a dolgot. Itt talán a lényeg azon van, hogy nem lehet minden hónapban annyi pénzt kitermelni a sportfogadással, hogy abból boldogan meg is éljünk, hiszen legyen bármilyen profi az ember előbb-utóbb lesz egy veszteséges hónap. Éppen ezért szükséges a fizetős szolgáltatás elindítása, mert ezáltal lesz egy havi fix jövedelemforrás, amelyre szinte mindig számtíhatunk.
4. Szolgáltatás fejlesztése
Szerintem mindannyian jól tudjuk, hogy a mai világban mindennek ára van és éppen ezért mindenért fizetni is kell. Ha nem akarunk egy alacsony színvonalú szolgáltatást végezni 3-4 követővel, akik nem mellesleg a haverunk, az anyukánk és a barátnőnk, akkor bizony fizetnünk kell méghozzá elég keményen. Ahhoz, hogy minél több embert elérjünk hirdetnünk kell az oldalt a Facebookon keresztül vagy éppen ahhoz, hogy domaint béreljünk szintén fizetnünk kell. Amennyiben nem a gyenge minőségű, saját tippjeinket tesszük közzé, szintén fizetnünk kell más szolgáltatásnak. A lista még sok elemmel bővíthető és szerintem mi magunk is úgy vagyunk vele, hogy ha csinálunk valamit, akkor azt csináljuk jól ezért törekszünk a folyamatos fejlesztésekre, amelyek szintén újabb költségeket okoznak nekünk. Ezeket jó buli az elején a saját pénztárcánkból fizetni, de később már, amikor havonta több tíz vagy akár százezres tételekről beszélünk, akkor már inkább fedeznénk a költségeinket egy másik forrásból: ez pedig egyértelműen adja magát, hogy hogyan és honnan juthatunk hozzá ehhez a bizonyos másik forráshoz.
Mindenki elvárja, hogy legyenek nyereségesek a tippek, gyors választ kapjanak a kérdéseikre, átlátható felületen tudjon informálódni az adott oldal statisztikájáról, amelyet még szintén plusz munka vezetni hónapról-hónapra és emellett legyen ingyenes a szolgáltatás. Ez egy idealizált kép, erre a szintre valószínűleg soha nem fogunk eljutni. A leggyakoribb eset, amely előfordul az az, hogy egy sportfogadási tanácsadással foglalkozó szolgáltatás ingyenes és prémium tippeket is nyújt az embereknek. Így mindenki ki tudja választani, hogy számára melyik a legmegfelelőbb opció, azonban, ha nem fizet, akkor ne várjon csodát és rendszeres havi magas profitot. Nyilvánvalóan az már egy más kérdés, hogy a sportfogadó oldalak, milyen minőségű szolgáltatást nyújtanak, ha egyáltalán nyújtanak bármit is. Tudjuk, hogy sokan meglovagolják ezt az őrületet és hétről-hétre jönnek létre a legújabb és legprofibb szakértők, akik sorra verik át az embereket hamis statisztikákkal, fals ígéretekkel vagy éppen azzal, hogy fizessenek nekik és aztán lelépnek a pénzzel.